Role Youtubera v procesu kupního rozhodování – Karolína Chárová
Karolína Chárová
Bachelor's thesis
Role Youtubera v procesu kupního rozhodování
The Role of Youtuber in the Consumer Decision Making Process
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje YouTuberům a jejich vlivu na kupní rozhodování jejich sledovatelů. Jejím cílem je porovnat kupní rozhodování obyvatel dvou měst České republiky, a to konkrétně Prahy a Teplic. V první části jsou vymezeny teoretické poznatky z oblasti kupního rozhodování, nákupního chování či marketingové komunikace. Také jsou zde vysvětleny základní pojmy, jako např. komunikační proces …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with YouTubers and their influence on purchasing decisions of their followers. Its aim is to compare purchasing decisions of residents of two towns in the Czech Republic, Prague and Teplice. The first part defines the theoretical knowledge of purchasing decisions, purchasing behaviour and marketing communication. It also explains some of the basic concepts such as the communication …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lenka Platilová Vorlíčková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHÁROVÁ, Karolína. \textit{Role Youtubera v procesu kupního rozhodování}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2020. Available from: https://theses.cz/id/vboafe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Social Media and their Position in Customers' Decision-Making Process
Beatrix Preissinger -
The Role of Instagram Influencer in the Consumer Decision Making Process in the France Fashion Industry
Leila Baizakova -
The Role of YouTuber in the Consumer Decision Making Process
Ekaterina Lebedeva -
The Role of YouTuber in the Consumer Decision Making Process
Iana Nabokikh -
Analysis of Consumer Decision Making Process
Petra Škudrnová -
The Role of Youtuber in the Consumer Decision Making Process
Sanzhar Sandybekov -
Kritéria ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při nákupu vybraného druhu zboží
Petr Neckař -
Rodina jako faktor rozhodování nákupního chování
Martin Vršecký
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights