Bc. Kamila Konárková

Master's thesis

Regulace klamavé reklamy

Regulation of misleading advertising
Abstract:
Velké množství reklam se snaží o to, zvýhodnit svou firmu vůči ostatním. Máme spoustu forem reklamy, kde jednou z nich je právě reklama klamavá, která je v ČR zakázána. Šíří-li firma údaje o svém nebo cizím podniku informace, které můžou vyvolat v zákaznících klamnou představu o výrobku nebo službě, považujeme tento druh reklamy za klamavou. Úpravu nekalé soutěže nalezneme v novém Občanském zákoníku …more
Abstract:
A large number of ads, strives to advantage your company to others. We have many forms of advertising, where one of them is misleading advertising, which is prohibited in the Czech Republic. If you distribute information about your company or other company information, which may cause the customer a false impression about the product or service, consider this kind of misleading advertising. Regulation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní