Bc. Kamila Konárková
Master's thesis
Regulace klamavé reklamy
Regulation of misleading advertising
Abstract:
Velké množství reklam se snaží o to, zvýhodnit svou firmu vůči ostatním. Máme spoustu forem reklamy, kde jednou z nich je právě reklama klamavá, která je v ČR zakázána. Šíří-li firma údaje o svém nebo cizím podniku informace, které můžou vyvolat v zákaznících klamnou představu o výrobku nebo službě, považujeme tento druh reklamy za klamavou. Úpravu nekalé soutěže nalezneme v novém Občanském zákoníku …moreAbstract:
A large number of ads, strives to advantage your company to others. We have many forms of advertising, where one of them is misleading advertising, which is prohibited in the Czech Republic. If you distribute information about your company or other company information, which may cause the customer a false impression about the product or service, consider this kind of misleading advertising. Regulation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ha8ow/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama v ČR a v zahraničí
Adam Kurzok -
Porovnanie právnej úpravy klamlivej a porovnávacej reklamy v Českej republike a Nemecku
Erika Urdovičová -
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Regulace reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání
Adam Goranov -
Nekalosoutěžní reklama a její vliv na spotřebitele
Michaela Filipiecová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Srovnávací reklama
Veronika Cyprysová