Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices – MgA. Marija MANDIĆ
MgA. Marija MANDIĆ
Disertační práce
Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices
Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices
Abstract:
The notion of memory entered a multitude of humanist and social studies particularly in the 20th century, eventually becoming the autonomous field of study itself. The expansion of the theory of memory is practically in permanent development and formation since the broad aspect of themes can potentially enter this discourse, but also due to the intense interest in the past and remembrance of this era …víceAbstract:
The notion of memory entered a multitude of humanist and social studies particularly in the 20th century, eventually becoming the autonomous field of study itself. The expansion of the theory of memory is practically in permanent development and formation since the broad aspect of themes can potentially enter this discourse, but also due to the intense interest in the past and remembrance of this era …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 11. 2021
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. Mgr. Zdena Kolečková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MANDI$\backslash$'C, Marija. \textit{Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices}. Online. Disertační práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta umění a designu. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/vdod3z/.
Jak správně citovat práci
MANDIĆ, Marija. Reli(e)ving Memory: Representations of Collective and Individual Remembrance through Late 20th and Early 21st Century Photographic Practices. Ústí nad Labem, 2021. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Fakulta umění a designuDoktorský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Vizuální komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Tracing The Origins Of Eucharistic Magic: On the Role of Cognitive Attraction in the Cultural Transmission of Collective Rituals
Vojtěch Kaše -
The Topic of Resistance in/within Contemporary British Drama Using Memory
Salim . -
DisORIENTation: Ethnography of Power in the Visual Art Scene of Marrakech
Alexandra KOLLÁROVÁ -
Visual Language in Art Spiegelman's Maus
Alžběta Lačňáková