Inkluzivní vzdělávání žáka se spinální svalovou atrofií a odlišným mateřským jazykem na běžné základní škole – Bc. Hana Váňová
Bc. Hana Váňová
Diplomová práce
Inkluzivní vzdělávání žáka se spinální svalovou atrofií a odlišným mateřským jazykem na běžné základní škole
Inclusive education of a pupil with spinal muscular atrophy and a different mother tongue in a mainstream primary school
Anotace:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku inkluzivního vzdělávání žáka se spinální svalovou atrofií a odlišným mateřským jazykem na běžné základní škole. Na problematiku je nahlíženo z pohledu pedagogů realizujících vzdělávání takového žáka. Teoretická část práce se zabývá odbornou literaturou na téma spinální svalové atrofie, odlišného mateřského jazyka a inkluzivního vzdělávání. V empirické …víceAbstract:
This thesis focuses on the issue of inclusive education of a pupil with spinal muscular atrophy and a different mother tongue in a mainstream primary school. The issue is viewed from the perspective of the educators implementing the education of such a pupil. The theoretical part of the thesis deals with the academic literature on spinal muscular atrophy, different mother tongue and inclusive education …víceKlíčová slova
Spinální svalová atrofie odlišný mateřský jazyk žák se speciálními vzdělávacími potřebami podpůrná opatření tělesné postižení inkluzivní vzdělávání výuka češtiny jako druhého jazyka Spinal muscular atrophy different mother tongue pupils with special educational needs support measures physical disabilities inclusive education teaching Czech as a second language
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/b3fcd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Oponent: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VÁŇOVÁ, Hana. \textit{Inkluzivní vzdělávání žáka se spinální svalovou atrofií a odlišným mateřským jazykem na běžné základní škole}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/vif359/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol / Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Aplikace nástrojů RPA prostředí školy se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Jakub VAŇHARA