Pavel Valc

Bachelor's thesis

Přímý prodej jako příležitost k podnikání

Direct selling as an opportunity to do business
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o přímém prodeji a jeho využití jako podnikatelské příležitosti. Cílem bakalářské práce je analyzovat budování distributorské sítě u společnosti Amway, určit klíčové faktory nutné pro úspěch v tomto podnikání a popsat všechny jeho výhody a nevýhody pro distributora. Teoretická část popisuje přímý prodej a jeho formu multilevel marketing, přičemž uvádí jejich historii, současnou …more
Abstract:
Bachelor Thesis deals with direct selling and its use as a business opportunity. Goal of this Thesis is to analyze the process of building distributor network in the Amway company, identify the key factors necessary for success in this business and describe all its advantages and disadvantages for the distributor. The theoretical part describes direct sales and its multilevel marketing form, stating …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 1. 2012
  • Supervisor: Olga Horová
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/29169

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management