Mgr. Petra Opršalová
Master's thesis
Didaktické zpracování biotopu "rybník"
Didactic discouse on pond's biotope
Abstract:
Diplomová práce „Didaktické zpracování biotopu rybník“ zjišťuje žákovo pojetí pojmu rybník u vybrané skupiny žáků 1. stupně ZŠ. Pojednává o analýze platných učebních dokumentů a učebnic se zaměřením na téma rybník. Na základě analýzy a zjištěných žákovských pojetí pojmu rybník byly navrženy učební úlohy pro výuku tématu metodou projektové výuky. Porovnáním pojetí žáků tohoto tématu před projektovou …moreAbstract:
The diploma thesis "Didactic discourse on the pond biotope" finds out about pupils’ concept of the pond in a selected group of students at lower levels of Primary School. It deals with an analysis of existing curricula and textbooks focusing on the pond. Based on the analysis and interpretation of the pupils’ concept of the pond exercises for teaching the subject through project-based learning were …moreKeywords
žákovo pojetí učiva didaktický test dětská kresba RVP ZV Člověk a jeho svět biotop rybník projektová výuka pupil’s conceptions of subject matter didactic test child’s drawing Framework Educational Programme for Basic Education (FEP BE) Humans and Their World pond biotope project-based learning
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/b12nd/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Iva Frýzová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
The Case for Inclusion of Education about Religions in English Classes at Stage 2 of Basic Education in the Czech Republic
Jana Peštová -
Language Learning Strategies in Learning English as a Foreign Language
Miroslava Blažková -
Využití metod dramatické výchovy v tematickém okruhu Lidé a čas vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Magdaléna MARKOVÁ -
Holokaust a česko-německý konflikt v učebnicích společenských věd a dějepisu pro ZŠ a víceletá gymnázia
Jan ŠÍPOŠ -
Interdisciplinární vztahy vzdělávací oblasti matematika a její aplikace a vzdělávací oblasti člověk a příroda
Kateřina JANÁKOVÁ -
Tvorba digitálních učebních materiálů pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět se zaměřením na procvičení učiva 4. a 5. ročníku ZŠ
Luboš KUČERA -
Projektové vyučování realizované ve vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Tvořím, tvoříš, tvoříme recyklovaný papír
Gabriela Bartáková