Natália Rajnohová

Master's thesis

Stratégie ekologického marketingu a jeho vplyv na nákupné správanie zákazníkov.

Strategie ekologického marketingu a jeho vliv na nákupní chování zákazníků.
Abstract:
Hlavním cílem práce je návrh možností využití ekologického marketingu jako nástroje strategie firmy se zaměřením na představitele generace Y, žijící v České republice. Práce blíže popisuje informace o ekologickém nákupním chování a demografické rozdíly u představitelů této skupiny. Výzkum byl zpracován na více než 400 účastníků a ověřený pomocí statistických výzkumných metod. Byla zjištěna odlišnost …more
Abstract:
The aim of this Master’s thesis is to offer possibilities of green marketing usage as a strategic tool with a focus on generation Y, living in the Czech Republic. The thesis further discusses purchase behaviour and demographic differences of the target group. The research was done on more than 400 representatives through statistic methods. Differences were discovered in the ecological awareness reflected …more
Abstract:
Hlavným cieľom práce je návrh možností využitia ekologického marketingu ako nástroju stratégie firmy so zameraním na predstaviteľov generácie Y, žijúcej v Českej Republike. Práca bližšie popisuje informácie o ekologickom nákupnom správaní a demografické rozdiely u predstaviteľov tejto skupiny. Výskum bol spracovaný na viac ako 400 účastníkov a overený pomocou štatistických výskumných metód. Bola zistená …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2020
  • Supervisor: Jindřich Špička
  • Reader: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80222