Daria Bruieva
Master's thesis
IBM Customer Service Innovation
Inovace zákaznických služeb IBM
Abstract:
Hlavním cílem práce je poskytnout doporučení pro rozvoj služeb zákazníkům, aby se zmenšila mezera mezi poskytovanými zákaznickými službami IBM a skutečnými potře-bami zákazníků. Primární údaje byly sbírány prostřednictvím online průzkumů spokoje-nosti zákazníků (n = 1873), hloubkových rozhovorů (n = 33) a s využitím autorčiných vlastních zkušeností.Výsledek této práce obsahuje doporučení pro inovace …moreAbstract:
The main objective of the thesis is to provide recommendations for customer service development in order to decrease a gap between provided IBM’s customer services and real customer needs. The primary data was collected via online customer satisfaction surveys (n = 1873), in-depth interviews (n = 33), and the author’s own experience.The result of this thesis includes recommendations for customer service …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 8. 2020
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Jana Turčínková, Ph.D.
- Reader: Vít Janiš, BA (Hons) MSc. Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / European Studies
Theses on a related topic
-
Finanční plánování a strategické řízení pomocí technologií IBM
Ruslan Zakirov -
Strategické plánování a řízení měst Hradec Králové a Pardubice
Josef Pospíchal -
Průzkum spokojenosti cestujících s kvalitou služeb MHD v Brně
Markéta Šimková -
Strategic Thinking and Strategic Planning
Kaushal Patel -
Zapojení zákazníka (Customer involvement) do procesu návrhu produktu
Jakub Janíček -
Podpora prodeje a podpora retence při zavádění nových farmaceutických produktů na trh
Lucie Dortová -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku v závislosti na změnách jeho marketingového mixu
Rostislav Alka