Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích – Zuzana Vohradská
Zuzana Vohradská
Master's thesis
Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Analysis of the activities of South Korean companies from music industry in the European markets
Abstract:
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie …moreAbstract:
This master thesis analyzes activities of South Korean companies from music industry in the markets in Europe and this analysis is based on a questionnaire survey. The first part focuses on the theory and describes the Korean popular music, cross its history, major companies in the sector and their activity in foreign markets. In following theoretical chapters there is the definition of basic marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/40272
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2014
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Soňa Gullová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/40272
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Personální marketing ve vybrané organizaci
Pavel Jiran -
Exploring the Effectiveness of Social Media Marketing on Enhancing Brand Awareness for Mayalukas Marketing Agency
Maria Laura Elvir Ramirez -
Fygitální marketing
Alexandra Stušová -
Personální marketing ve vybrané společnosti veřejného sektoru
Lenka Kaňková -
Smyslový marketing jako zdroj konkurenční výhody ve vybrané komerční taneční skupině
Justýna Lecianová -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Demokratisace ve východní Asii - Tchaj-wan a Jižní Korea
Tereza Rychlá -
The perception of physical appearance and attitudes towards cosmetic surgery in South Korea: A Question of sociocultural values and media exposure
Kristina Kolovrátková