Attracting the Next Generations: The Role of Environmental, Social, and Governance (ESG) Initiatives in Modern Employer Branding Strategies – Julie Martinová
Julie Martinová
Master's thesis
Attracting the Next Generations: The Role of Environmental, Social, and Governance (ESG) Initiatives in Modern Employer Branding Strategies
Přilákání nových generací: Role environmentálních, sociálních a správních (ESG) iniciativ v moderních strategiích budování značky zaměstnavatele
Abstract:
Tato práce zkoumá roli environmentálních, sociálních a správních iniciativ (ESG) v moderních strategiích budování značky zaměstnavatele (employer branding) se zaměřením na získávání talentů z generace Y a Z. Cílem výzkumu je objasnit, jak faktory ESG ovlivňují pracovní preference nastupující generace a jak mohou společnosti tyto zásady efektivně začlenit do svých postupů řízení talentů. Studie kombinuje …moreAbstract:
This thesis explores the role of Environmental, Social, and Governance (ESG) initiatives in modern employer branding strategies, focusing on attracting talent from Generation Y and Z. The research aims to clarify how ESG factors influence the job preferences of the next generation and how can companies effectively integrate these principles into their talent management practices. The study combines …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/93639
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Věra Karlová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MARTINOVÁ, Julie. \textit{Attracting the Next Generations: The Role of Environmental, Social, and Governance (ESG) Initiatives in Modern Employer Branding Strategies}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2024. Available from: https://theses.cz/id/vo6fl0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/93639
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
International Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić