Paulína Paškevičová

Bachelor's thesis

Konkurencieschopnosť krajín Vyšehradskej skupiny a ďaľších vybraných štátov EÚ

Konkurenceschopnost zemí Visegrádské skupiny a dalších vybraných států EU
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení vybraných přístupů hodnocení konkurenceschopnosti a jejich použití na země Visegrádské skupiny a Německa. První část bakalářské práce se zabývá vymezením pojmu konkurenceschopnosti na úrovni zemí, představením různých přístupů k jejímu hodnocení a popisu ekonomické situace ve vybraných zemích. Druhá část práce sestává ze shrnutí použitých přístupů a jejich …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the definition of selected approaches to competitiveness and their application to the countries of the Visegrad Group and Germany. The first part of the bachelor thesis deals with the definition of the concept of competitiveness at the country level, the introduction of various approaches to its evaluation and a description of the economic situation in selected countries …more
Abstract:
Bakalárska práca sa zameriava na vymedzenie vybraných prístupov hodnotenia konkurencieschopnosti a ich použitie na krajiny Vyšehradskej skupiny a Nemecka. Prvá časť bakalárskej práce sa zaoberá vymedzením pojmu konkurencieschopnosti na úrovni krajín, predstavením rôznych prístupov k jej hodnoteniu a popisu ekonomickej situácie vo vybraných krajinách. Druhá časť práce pozostáva zo zhrnutia použitých …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Petr Rozmahel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Bachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Economics and Management / Marketing and Trade