“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom – Mgr. Elena Dačeva
Mgr. Elena Dačeva
Diplomová práce
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá používáním učitelských otázek ověřujících porozumění, konkrétně understanding-check questions (UC questions), v české třídě, kde se frontálně vyučuje anglický jazyk. V rámci práce se snažím odpovědět na následující výzkumné otázky: V jakých sekvenčních prostředích používá učitel angličtiny otázky ověřující porozumění u studentů? a Jak studenti na tyto otázky reagují? …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the use of understanding-check questions in four frontally taught EFL classes in an upper-secondary school in the Czech Republic. The goals of the thesis are to analyse in what sequential environments the teacher poses understanding-check questions and how the students react to it. The theoretical part of the thesis explains the nature of yes-no questions and the importance …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ryzdy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DAČEVA, Elena. \textit{“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/vrkbg0/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
CODESWITCHING IN EFL SECONDARY SCHOOL CLASSES: A CONVERSATION ANALYSIS STUDY
Radim BODOR -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Conversation in the TV series Bones: A Corpus Analysis
Lenka HRŇOVÁ -
Questioning Techniques in Spoken Media Discourse: Analysis of Authentic Data in Two Television Genres.
Soňa HLUŠÍ -
A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD
Simona KOUBOVÁ