Mgr. Elena Dačeva

Master's thesis

“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom

“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá používáním učitelských otázek ověřujících porozumění, konkrétně understanding-check questions (UC questions), v české třídě, kde se frontálně vyučuje anglický jazyk. V rámci práce se snažím odpovědět na následující výzkumné otázky: V jakých sekvenčních prostředích používá učitel angličtiny otázky ověřující porozumění u studentů? a Jak studenti na tyto otázky reagují? …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the use of understanding-check questions in four frontally taught EFL classes in an upper-secondary school in the Czech Republic. The goals of the thesis are to analyse in what sequential environments the teacher poses understanding-check questions and how the students react to it. The theoretical part of the thesis explains the nature of yes-no questions and the importance …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2020
  • Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
  • Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta