Vstup firmy XY na zahraniční trh s využitím agentury CzechTrade – Bc. Šárka Nováková
Bc. Šárka Nováková
Master's thesis
Vstup firmy XY na zahraniční trh s využitím agentury CzechTrade
The entry of XY firm to foreign markets using agency Czech Trade
Abstract:
Hlavním předmětem této práce je zmapovat nabídku služeb agentury CzechTrade, následně vybrat vhodnou formu vstupu na německý trh, ověřit finanční možnosti firmy a vyhodnotit dobu návratnosti investice. V teoretických východiscích jsou shrnuty poznatky o státní podpoře českých exportérů, je zde popsána teorie mezinárodního obchodu, mezinárodní obchodní operace a marketingový mix na zahraničním trhu …moreAbstract:
The main subject of this work is a charting of the Czech Trade agency services, followed by a selection of appropriate forms of entry to the German market, the verification of the financial capacity of the company and the evaluation of the payback period of the investment. In the theoretical part is a summary of the findings of the State aid support for Czech exporters. There is also a description …moreKeywords
Státní podpora CzechTrade Export Pivo Veletrhy a výstavy Mezinárodní obchod Zahraniční trh Marketingový mix Německo Formy vstupu Distributor Cena Množství Zákazník State aid Beer Fairs and Exhibitions International Business Foreign Market Marketing Mix Germany Forms of entry Price Quantity Customer.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/h5vjo/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: JUDr. Josef Novák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
The role of Job Fairs as recruitment tool
Lukáš Neu -
Veletrhy a výstavy ve Škoda auto, a.s.
Erika Bachová -
Měření spokojenosti návštěvníků s výstavami a veletrhy
Jana Pastrňáková -
Projekt "Specializované výstavy a veletrhy" jako marketingový nástroj
Michal Čmakal -
An Analysis of Promotional Opportunities at the International Congress and Exposition Waste-Luhacovice
Jana GABRYŠOVÁ -
Veletrhy a výstavy v lesnictví se zaměřením na praktické ukázky v lese
Adéla Kousalová -
Výstavy a veletrhy jako nástroj podpory marketingu ve stavební společnosti PSJ, a.s.
Eva Jabulková -
Veletrhy a výstavy cestovního ruchu jako nástroj marketingové komunikace v cestovním ruchu
Barbora CÍSAŘOVÁ