Ester Magyarová
Bachelor's thesis
Strategická analýza spoločnosti XYZ
Strategická analýza společnosti XYZ
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je využít poznatky získané z teoretické části práce k analýze současné strategie vybrané společnosti XYZ, k její popisu a k doporučení konkrétních kroků ke zlepšení jejího dalšího směřování, a to na základě odhalení příležitostí, hrozeb a její silných a slabých stránek, které jsou zjištěny prostřednictvím analýzy okolí, analýzy vnitřních zdrojů a schopností a syntézy. Strategická …moreAbstract:
The goal of this bachelor thesis is to use the knowledge gained in the theoretical part of this work for the analysis and the description of current strategy of a chosen company XYZ, and for recommendations of concrete steps to improve its future direction, which is based on uncovering opportunities, threats, its strengths and weaknesses, that are discovered through external and internal analysis, …moreAbstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je využiť poznatky získané z teoretickej časti práce k analýze a popisu súčasnej stratégie vybranej spoločnosti XYZ a k odporučeniu konkrétnych krokov na zlepšenie jej ďalšieho smerovania, a to na základe odhalenia príležitostí, hrozieb a jej silných a slabých stránok, ktoré sú zistené prostredníctvom analýzy okolia, analýzy vnútorných zdrojov a schopností a syntézy. …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 6. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83257
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2021
- Supervisor: Josef Krause
- Reader: Michele Stasa
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83257
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Strategická analýza a tvorba strategie
Markéta Žilková -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
Strategy evaluation of China Southern Airlines
Zhiyuan Zhang -
Analysis of new retail business formats & Development Strategy Analysis of Yonghui Superstores new retail business
Xin Yao Lu -
Specifics of Financial Analysis in Large Multinational Corporations
Anzhela Lomonosova -
Assessment of various ChatGPT models in performing SWOT analysis
Prokop Maxa -
Marketing mix analysis of a company
Aida Saidova -
Strategic Analysis of Tinkoff bank in the Russian banking market
Pavel Kutov