Assiyat Abdulkerimova

Master's thesis

Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull

Cultural Differences Applied in International Marketing : Cases Of McDonalds and Red Bull
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je demonstrovat vliv kultury a kulturních odlišností na mezinárodní marketing. Také ukazuje, jak mezinárodní firmy přistupují k interkulturní problematice. V první části práce se zabývám významem kultury a analyzuji dva modely kulturních dimenzí - model Hofstedeho a Trompenaarse. V další části práce analyzuji mezinárodní aktivity dvou firem - McDonalds´a Red Bull. Výzkum …more
Abstract:
The main purpose of this thesis is to demonstrate how culture and cultural differences influence on the international marketing. Also, it demonstrates how international companies deal with cross-cultural issues and problems. First, the importance of culture and two models of cultural dimensions like Hofstede and Trompenaars will be analyzed and discussed. Second, the marketing activities of two international …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 9. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2017
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Ludmila Štěrbová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71256