Význam malých a středních podniků pro rakouskou ekonomiku a výzva digitalizace – Hana Kramlová
Hana Kramlová
Diplomová práce
Význam malých a středních podniků pro rakouskou ekonomiku a výzva digitalizace
The importance of small and medium-sized enterprises for the Austrian economy and the challenge of digitalization
Anotace:
Diplomová práce se zabývá zhodnocením významu skupiny malých a středních podniků v rakouské ekonomice. Cílem diplomové práce je identifikovat význam malých a středních podniků pro rakouskou ekonomiku z pohledu teoretického vymezení, vybraných ekonomických ukazatelů (jmenovitě podle přínosu k zaměstnanosti, obratu a hrubé přidané hodnotě) a stupně digitalizace. Metodou diplomové práce je analýza. Hlavní …víceAbstract:
The master thesis deals with the evaluation of the importance of small and medium-sized enterprises in the Austrian economy. The aim of the master thesis is to identify the importance of small and medium enterprises for the Austrian economy in terms of theoretical definition, selected economic indicators (namely according to the contribution to employment, turnover and gross value added) and the degree …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 11. 2021
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/84949
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 1. 2022
- Vedoucí: Jana Vlčková
- Oponent: Martina Jiránková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/84949
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Competitiveness of small and medium sized enterprises in China
Xie Xie -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Kristina Palakhova -
Specifics of governance model in small and medium sized companies
Nurzhan Bekishev -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Jan Syrinek -
Electronic Marketing in Small and Medium Sized Enterprises (SME)
Ilie Nejdanov -
Chances and risks of Human Resources Management of small and medium-sized enterprises in the area of employee engagement with regards to the employees’ age
Roxana-Anka Hinzmann -
The European Union support tools and their impact on the Small and Medium-sized Enterprises in Czech and Slovak Republic
Kristína Srdošová -
Economic Development and Small-Medium-Sized enterprises: A study in the Caucasus region
Eshkin IBRAGIMOV