Bc. Jan Jungwirth
Master's thesis
Privátní značky používané v retailu
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem privátních značek používaných v maloobchodních řetězcích v České republice. V diplomové práci jsou pomocí obsahové analýzy a dotazníkového šetření, kterým předchází segmentace trhu, identifikovány nástroje, prostřednictvím kterých je možné přiřadit odpovídající soubor produktů privátních značek. Jednotlivé zákaznické segmenty byly přirazeny dle jejich příjmů, nákupního …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the topic of private labels used in retail chains in the Czech Republic. The thesis uses content analysis and a questionnaire survey, preceded by market segmentation, to identify the tools through which it is possible to assign a corresponding set of private label products. Individual customer segments were assigned according to their income, purchasing behaviour and requirements …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/jxr1h/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Bc. Alena Srbová, Ph.D.
- Reader: Ing. Jitka Brodská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Master programme / field:
Business Economy / Business Administration
Theses on a related topic
-
Enhancing Customer Loyalty with Private Label Brands – Factors Influencing Success in the Health and Beauty Retail Industry
Charlotte Segebarth -
Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Iuliia Trofimchuk -
Consumer Perception of Tesco Private Labels in the Czech Republic
Alina Valetova -
Vliv privátních značek na nákupní chování spotřebitele generace Z
Tereza Bagarová -
Porovnání vlivu brandingu originálních a privátních značek na chování spotřebitele
Anna Klašková -
Spotřební chování s ohledem na privátní značky
Magdalena Tylšová -
Private Labels
Zuzana Kolmačková -
Analýza privátních značek zvoleného maloobchodního řetězce
Veronika Maroušková