Strom poznání jako znak a symbol ve výtvarné výchově pro střední školy a základní umělecké školy – Veronika REISCHLOVÁ
Veronika REISCHLOVÁ
Diplomová práce
Strom poznání jako znak a symbol ve výtvarné výchově pro střední školy a základní umělecké školy
The tree of knowledge as a sign and symbol in art education for hight school and elementary art school
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou znaku a symbolu Stromu poznání v dějinách kultury. Jeho významy objasňuji z pohledu výtvarně ? kulturního, z pohledu dějin výtvarného umění, náboženského a psychologického. Na teoretickou část diplomové práce navazuje část didaktická. Je rámcově zpracována v projektu vzdělávání žáků ve výtvarném oboru a doložena dílčími přípravami.Abstract:
This thesis deals with the sign and symbol of the Tree of knowledge in the history of culture. Clarify its meanings from the perspective art - cultural, from the perspective of art history, religious and psychological. The theoretical part of the thesis follows didactic part. It is generally prepared in the project of pupils in the visual field and demonstrated partial preparations.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 4. 2013
Zveřejnit od: 5. 4. 2013
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Danuše Sztablová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
REISCHLOVÁ, Veronika. \textit{Strom poznání jako znak a symbol ve výtvarné výchově pro střední školy a základní umělecké školy}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/vuppjp/.
Jak správně citovat práci
REISCHLOVÁ, Veronika. Strom poznání jako znak a symbol ve výtvarné výchově pro střední školy a základní umělecké školy. Ostrava, 2013. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 5.4.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství VV pro SŠ a ZUŠ
Práce na příbuzné téma
-
Didaktika výtvarné výchovy pro žáky se specifickými poruchami učení
Veronika Kriklová -
Výuka dějin umění prostřednictvím výtvarné akce - Didaktika dějin umění v 21. století
Romana Siebenbürgerová -
Didaktika kresby aneb Probudit oči
Alena PACKOVÁ -
Aplikace průřezových témat v rámci výtvarné výchovy
Katrin Pařízková -
Expresionismus v českém prostředí ve výuce výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol
Klára Mrázková -
Didaktika animované tvorby s využitím digitálních technologií.
Pavel Trnka -
Surrealismus jako cesta k rozvoji mezipředmětových vztahů výtvarné a etické výchovy na 2. stupni základní školy
Michaela Svobodová -
Výuka dějin výtvarné kultury ve výtvarné výchově na druhém stupni ZŠ - aplikace a ověření konkrétní metodiky.
Lucie ANDRLOVÁ