Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century – Bc. Lenka Hiklová
Bc. Lenka Hiklová
Bachelor's thesis
Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century
Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem v anglickém originále Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century se zaměřuje na rozdílně vnímané postoje kvalifikovaných učitelů k jejich rolím ve třídě a na role, se kterými se ztotožňují při výuce angličtiny jako druhého a cizího jazyka, a to jak na prvním, tak na druhém stupni základních škol v České republice. Teoretická část práce charakterizuje …moreAbstract:
This Bachelor thesis, entitled Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century, focuses on different perceived attitudes of teachers towards their roles in the classroom and the roles they identify with when teaching English as a second and foreign language, both primary and lower-secondary schools in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis characterises traditional …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 7. 2022
Identifier:
https://is.slu.cz/th/snecf/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 8. 2022
- Supervisor: Mgr. Lenka Jašková
- Reader: Mgr. Barbora Hamplová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HIKLOVÁ, Lenka. \textit{Classroom Roles of English Language Teachers in the 21st Century}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2022. Available from: https://theses.cz/id/vvf6kk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Kultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ
Helena STOUPOVÁ -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Soulsborne Styled Gamification as a Motivating Tool in L2 Teaching
Karel Kunčar -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková