Analýza preferencí zákazníků pomocí conjointní analýzy – Ing. Lukáš Gánoczy
Ing. Lukáš Gánoczy
Master's thesis
Analýza preferencí zákazníků pomocí conjointní analýzy
Analysis of customers' preferences using conjoint analysis
Abstract:
This theses, explores customer’s preferences in specific segment of young people with relation to their choice of tourism product. Research method chosen to analyze this preferences was a conjoint analysis. Using this method, author identified key attributes which customer’s choice depends on. Output data were afterwards analyzed and use in market simulation software to determine the best product, …moreAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá analýzou zákazníckych preferencií konkrétneho segmentu mladých ľudí vo vzťahu k výberu dovolenkového produktu. Ako výskumná metóda bola použitá conjointná analýza. Za použitia tejto metódy autor identifikoval najvýznamnejšie atribúty, na ktorých závisí výber dovolenkového produktu v danom segmente . Výstupné údaje conjoitnej analýzy boli následne použité pri simulácie za …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eq37p/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2014
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Analýza preferencí zákazníků
Nikola Nemjóová -
Characterizing attributes influencing consumers’ behavior when choosing a restaurant using conjoint analysis
Dominik Sihlovec -
Conjoint analýza jako nástroj pro podporu služeb knihoven s aplikací v Městské knihovně Náchod
Marta Lelková -
Nástroje pro identifikaci preferencí zákazníků se zaměřením na conjoint analýzu.
Jana Petříková -
Výzkum produktu pomocí conjoint analýzy
Markéta KRBCOVÁ -
Využití conjoint a shlukové analýzy v segmentaci trhu piva
Pavel Hykyš -
Analýza trhu mobilných komunikácií a ich vplyv na cestovný ruch
Matej Smik -
Regionálna analýza pivovarníckeho priemyslu v ČR a vplyv pivného turizmu na cestovný ruch v Juhočeskom a Plzeňskom kraji
Martin Dzurovčin