The Importance of Brand on B2B Markets: Case Study of Hilti – Martin Konečný
Martin Konečný
Master's thesis
The Importance of Brand on B2B Markets: Case Study of Hilti
Význam značky na B2B trzích: Případová studie Hilti
Abstract:
Značka je spojována především s B2C trhem a prostředím. Člověka jako první většinou napadne taková značka, jelikož vidíme marketingové a reklamní aktivity pro tyto značky každý den. Ale v B2B prostředí jsou značky pro společnosti neméně důležité. Hlavní cíl mé práce je zjistit, jak vnímají značku a její význam na B2B trhu manažeři čistě B2B společnosti. Teoretická část mé práce v první kapitole charakterizuje …moreAbstract:
The brand is mostly associated with business-to-customer markets and environment. People would first think of such a brand, because we see marketing and advertising of those brands every day. But business-to-business brands are for companies also very important. The overall goal of my thesis would be to find out how the managers of a pure B2B company perceive the importance of brand in the B2B environment …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 10. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/65340
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Miroslav Karlíček
- Reader: Daniela Kolouchová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/65340
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Brand loyalty in the restaurant industry: The importance of total customer benefit.
Polina Shumilova -
Optimalizace B2B spolupráce v oblasti brandingu
Vasil Bojkanič -
Budování značky společnosti na B2B trhu
Pavla Krejsová -
Strategie budování značky na B2B trhu
Petra Pokorná -
The impact of social media on B2B brands
Veronika Blatská -
Online marketingová strategie sociální sítě LinkedIn pro B2B
Lukáš Peteráč -
Špecifiká budovania brandbuildingu na trhoch B2B vo firme BENDAR FMT, s.r.o
Adriana Sečkárová -
Věrnostní program jako nástroj podpory prodeje na trzích B2B
Kateřina Hrubešová