Využití současných učebnic elementárního čtení v praxi – Mgr. Gabriela Paušová
Mgr. Gabriela Paušová
Master's thesis
Využití současných učebnic elementárního čtení v praxi
The Application of Contemporary Primers In Practice
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem zaměřeným na učebnice elementárního čtení. První část nastiňuje historické pojetí výuky čtení na našem území a seznamuje čtenáře se současnými nakladatelstvími, která se zabývají vydáváním učebnic elementárního čtení. Druhá část je zaměřena na dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého zjišťujeme u respondentů, která učebnice elementárního čtení je v České republice …moreAbstract:
Diploma Thesis deals with a research focused on primers (fundamental reading schoolbooks). The first part introduces the historical understanding of the reading education in the Czech Republic and presents current publishers that issue primers. The second part is focused on a questionaire research, used to find out which of the primers is most used among the respondents in the Czech Republic. The questionaire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v4u98/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
Vítězslav Mareš -
Activities and methods used for teaching English to very young learners
Tereza KYLLAROVÁ -
Učebnice pro výuku elementárního čtení
Kateřina Bielaková -
Učebnice elementárního čtení (slabikář) z hlediska výtvarného pojetí
Karolína Bořánková -
Aplikace metody Sfumato při výuce elementárního čtení
Hana Suchá -
Metody a organizační formy prvopočátečního čtení na základních školách
Kateřina Svobodová -
Využití metody dobrého startu jako podpůrné metody při výuce prvopočátečního čtení a psaní v 1. ročníku ZŠ
Zuzana KUCHAŘOVÁ -
Aplikace čtecí metody Sfumato - Splývavé čtení u dětí s mentálním znevýhodněním
Markéta Apatsidu