Vliv společenské odpovědnosti firem na nábor pracovníků – Bc. Michaela Musálková
Bc. Michaela Musálková
Master's thesis
Vliv společenské odpovědnosti firem na nábor pracovníků
The Impact of Corporate Social Responsibility on Recruitment
Abstract:
Cílem diplomové práce „Vliv společenské odpovědnosti firem na nábor pracovníků“ je zjistit, jak CSR aktivity organizací ovlivňují rozhodování uchazečů o zaměstnání v IT sektoru. V teoretické části práce autorka nejdříve představuje koncept CSR, jeho definice a pojetí tří pilířů se zaměřením především na zaměstnance a aktivity realizovatelné v oblasti IT. Dále se autorka zabývá již proběhlými studiemi …moreAbstract:
The goal of the thesis "Impact of Corporate Social Responsibility on Recruitment" is to find out how CSR activities of organizations influence the decision-making of applicants for employment in the IT sector. The theoretical part of the thesis introduces the concept of CSR, its definition and the concept of three pillars, focusing on employees and activities realized in the field of IT. The author …moreKeywords
Společenská odpovědnost podniku triple-bottom-line sociální pilíř ekonomický pilíř environmentální pilíř nábor zaměstnanců v IT značka zaměstnavatele personální marketing Corporate social responsibility social pillar economic pillar environmental pillar IT recruitment employer brand HR marketing
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kcxi8/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
- Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić