Brand management v teorii politického marketingu – Bc. Ondřej Pavelek
Bc. Ondřej Pavelek
Master's thesis
Brand management v teorii politického marketingu
Brand management in political marketing theory
Abstract:
Oblast brand managementu je od období po druhé světové válce ostře sledovaným tématem na poli ekonomického marketingu v souvislosti s korporátní kulturou a postupnou globalizací trhu. Tato práce se pokouší objasnit oblast té části teorie marketingu, která se začíná přenášet do oblasti politických věd, kdy se strany se čím dál tím více začínají chovat jako korporátní společnosti a vznikají tak první …moreAbstract:
The area of brand management is since World War Two one of the economical marketing fields that are watched the most. This fact is strongly connected with the raise of corporate culture and market globalization. This thesis tries to explain that part of marketing theory which is used in theory of political marketing and describe situation when parties start to behave like a corporate companies which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q5gsb/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Michal Pink, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra