Ing. Richard Unruh

Bachelor's thesis

Úloha výzkumu trhu v marketingové strategii a systému informací - specificky metoda Mystery shopping

Role of market research in marketing strategy and informations system - specifically the Mystery Shopping method
Abstract:
Pro úspěšné řízení podniku jsou potřeba aktuální, optimálně průběžné informace z trhu. V případě, že se jedná o výrobní podnik nebo poskytovatele služeb, osvědčil se výzkum trhu technikou Mystery Shopping. Zpracovatel výzkumu vystupuje ve vztahu k prodejní síti v roli potenciálního zákazníka. Zjištěné zkušenosti z prodejních míst zaznamenává do dotazníků a následně je statisticky vyhodnocuje. Statistika …more
Abstract:
To operate a business successfully, current data are needed, the fresher the better. As regards businesses that consist of manufacturing or providing services, a type of market research called Mystery Shopping has proved very efficient, when the researcher actually plays the role of a costumer. As such, he/she collects data all through the vending network, fills them in a questionnaire and analyzes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní