Srovnání objektivního a subjektivního hodnocení grafomotorických dovedností u dětí s dysgrafií a hyperaktivní poruchou pozornosti. – Bc. Kamila Toráčová
Bc. Kamila Toráčová
Master's thesis
Srovnání objektivního a subjektivního hodnocení grafomotorických dovedností u dětí s dysgrafií a hyperaktivní poruchou pozornosti.
Comparison of objective and subjective evaluation of graphomotor skills in children with dysgraphia and hyperactive attention deficit disorder.
Abstract:
Stále více dětí se potýká s potížemi se psaním. U dětí s dysgrafií je často přidružená i hyperaktivní porucha pozornosti (ADHD), právě z tohoto důvodu jsme se rozhodli porovnat mezi sebou tyto dvě skupiny dětí. Existuje zatím pouze jedna studie (Rosenblum et al., 2003), která zkoumá rozdíly v narušené grafomotorice u tří skupin: u dětí s dysgrafií, u dětí s ADHD a u dětí s typickým vývojem grafomotoriky …moreAbstract:
More and more children are struggling with writing difficulties. Children with dysgraphia often have attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), which is why we decided to compare these two groups of children. There is only one study so far (Rosenblum et al., 2003) that examines the differences in impaired graphomotor development in three groups: children with dysgraphia, children with ADHD, and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qjtgu/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2023
- Supervisor: doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TORÁČOVÁ, Kamila. \textit{Srovnání objektivního a subjektivního hodnocení grafomotorických dovedností u dětí s dysgrafií a hyperaktivní poruchou pozornosti.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/w4d8tj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Učebnice angličtiny „Complete Advanced“ a „Advanced Result“ jako příprava na cambridgeskou zkoušku C1 Advanced, část Writing
Lenka Musialková -
Přesnost a rychlost: Srovnání grafomotorického výkonu dětí s obtížemi se psaním a intaktních dětí
Jan Blažek -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ