Bc. Kamila Toráčová

Master's thesis

Srovnání objektivního a subjektivního hodnocení grafomotorických dovedností u dětí s dysgrafií a hyperaktivní poruchou pozornosti.

Comparison of objective and subjective evaluation of graphomotor skills in children with dysgraphia and hyperactive attention deficit disorder.
Abstract:
Stále více dětí se potýká s potížemi se psaním. U dětí s dysgrafií je často přidružená i hyperaktivní porucha pozornosti (ADHD), právě z tohoto důvodu jsme se rozhodli porovnat mezi sebou tyto dvě skupiny dětí. Existuje zatím pouze jedna studie (Rosenblum et al., 2003), která zkoumá rozdíly v narušené grafomotorice u tří skupin: u dětí s dysgrafií, u dětí s ADHD a u dětí s typickým vývojem grafomotoriky …more
Abstract:
More and more children are struggling with writing difficulties. Children with dysgraphia often have attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), which is why we decided to compare these two groups of children. There is only one study so far (Rosenblum et al., 2003) that examines the differences in impaired graphomotor development in three groups: children with dysgraphia, children with ADHD, and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2023
  • Supervisor: doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta