THE PRICE OF REPUTATION IN THE CZECH REPUBLIC – Veronika Vejvodová
Veronika Vejvodová
Bachelor's thesis
THE PRICE OF REPUTATION IN THE CZECH REPUBLIC
What is the price of reputation in Czech Republic?
Abstract:
Ve své práci se zabývám efektem reputace na konečnou cenu produktu, prodávaného přes internetový aukční portál Aukro.cz. S využitím metody "matchingu" jsem na základě vzorku 140 úspěšně uskutečněných aukcí pozorovala, že při porovnávání dvou téměř totožných výrobků, přináší vyšší rating prodejci průměrnou cenovou prémii 16% oproti konkurentovi s nižším ratingem. Výzkum se rovněž snaží nastínit, jak …moreAbstract:
In my thesis I observe the effect of reputation on the final price of the product through internet auction portal AUKRO.cz. With 140 finished auctions through the "matching method" I observed that higher rated seller gain an average price premium of 16% over a seller with lower reputation, in the condition when the sellers offered almost similar products. The research also exerts effort to describe …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/30165
Thesis defence
- Date of defence: 15. 2. 2012
- Supervisor: Petr Houdek
- Reader: Miroslav Zajíček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/30165
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomie
Theses on a related topic
-
Detecting deception in a setting with asymmetric information
Petr Jurečka -
Eliminace informační nerovnováhy mezi prostředím trhu a poskytovatelem služeb
Anna Filkuková -
Vliv informační asymetrie na nákupní chování
Dominik Chamrad -
Vliv online reputace na zákazníka v gastronomii
Klíčová Klíčová -
Marketingová komunikace pro budování identity a reputace ve výrobních podnicích
Lucie Marková -
Vliv online reputace na zákazníka v gastronomii
Anna Golovina -
Marketingová komunikace pro budování identity a reputace ve výrobních podnicích
Petra Prchalová -
Vliv online reputace na zákazníka v hotelnictví
Karyna Chybova