Veronika Vejvodová

Bachelor's thesis

THE PRICE OF REPUTATION IN THE CZECH REPUBLIC

What is the price of reputation in Czech Republic?
Abstract:
Ve své práci se zabývám efektem reputace na konečnou cenu produktu, prodávaného přes internetový aukční portál Aukro.cz. S využitím metody "matchingu" jsem na základě vzorku 140 úspěšně uskutečněných aukcí pozorovala, že při porovnávání dvou téměř totožných výrobků, přináší vyšší rating prodejci průměrnou cenovou prémii 16% oproti konkurentovi s nižším ratingem. Výzkum se rovněž snaží nastínit, jak …more
Abstract:
In my thesis I observe the effect of reputation on the final price of the product through internet auction portal AUKRO.cz. With 140 finished auctions through the "matching method" I observed that higher rated seller gain an average price premium of 16% over a seller with lower reputation, in the condition when the sellers offered almost similar products. The research also exerts effort to describe …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 2. 2012
  • Supervisor: Petr Houdek
  • Reader: Miroslav Zajíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30165