Bc. Anna Zavadilová

Master's thesis

Etika a reklama

Ethics & Advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnocení reklamy z hlediska etiky. K tomuto účelu jsou definovány hypotézy, na které se závěrečná práce snaží odpovědět a nalézt řešení pro zlepšení situace ve zkoumané oblasti. V teoretické části jsou definovány pojmy etika a reklama, včetně popsání jejich historického vývoje až do současnosti. Praktická část rozebírá oblast neetických reklam a posléze i téma děti v …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to evaluate in terms of advertising ethics. For this purpose are defined hypotheses, which are final thesis tries to answer and find solutions to improve the situation in the surveyed area. In the theoretical part of this work there are defined the terms ethics and advertising, including describing their historical development up to now. The practical part discusses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 11. 2011
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Vilém Kunz, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní