Obchodní specifika Austrálie a jejich vliv na expanzi české firmy na australský trh – Tereza Kazimourová
Tereza Kazimourová
Master's thesis
Obchodní specifika Austrálie a jejich vliv na expanzi české firmy na australský trh
Business specifics of Australia and their influence on the expansion of a Czech company into the Australian market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je na základě provedené PEST a SWOT analýzy zhodnotit perspektivnost daného teritoria ve vztahu k českým exportérům a přiblížit proces expanze české firmy na australský trh. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na expanzivní tendence menších podniků a zohledňuje vlivy na exportní výkon firmy. V druhé kapitole dochází k podrobné charakteristice australského …moreAbstract:
The aim of this diploma thesis is to evaluate the prospects of the territory in relation to Czech exporters based on PEST and SWOT analysis and to describe the process of expansion of the Czech company into the Australian market. The thesis is divided into four chapters. The first chapter focuses on the expansionary tendencies of smaller companies and takes into account the effects on the export performance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 2. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82977
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2021
- Supervisor: Radek Čajka
- Reader: Petr Procházka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82977
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Expansion of Kazakh Company to the Czech Market
Dinara Begalina -
Expansion to foreign market
Viktoriia Naumenko -
Kulturní charakter Austrálie a jeho vliv na obchodní jednání
Radek Blažík -
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Austrálie
Pavel Gorel -
Proces expanze vybrané české firmy na zahraniční trh
Petr Kozel -
Strategie expanze Žateckého pivovaru na zahraniční trh
Barbora Ježková -
Možnosti expanze značky JOSEFINA BAKOŠOVÁ na berlínský trh
Elizaveta Ovcharenko -
Mezinárodní obchod Austrálie s ASEAN
Pavel Hendrych