Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti – Bc. Andrea Štěpánková
Bc. Andrea Štěpánková
Bachelor's thesis
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat konkurenci společnosti dm drogerie markt s. r. o. v Jablonci nad Nisou, vyhodnotit jeho postavení na trhu a navrhnout možná opatření, která by mu pomohla zlepšit stávající pozici na trhu. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy jako obchod, jeho funkce, maloobchod, konkurence a metody, které budou použity pro vypracování aplikační části. Teoretická část je …moreAbstract:
The main aim of the bachelor thesis is to analyze the competition of dm drogerie mark Ltd. in Jablonec nad Nisou, to evaluate its market position and to propose measures that would help to improve its current position in the market. Terms such as trade, its functions, retail, competition and the methods that are used for the preparation of the application are characterized in the theoretical part of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/ec12j/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Renata Bednářová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTĚPÁNKOVÁ, Andrea. \textit{Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2014. Available from: https://theses.cz/id/w791ba/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Věrnostní program společnosti Kaufland jako nástroj marketingové komunikace
Martina Chumanová -
Věrnostní program maloobchodního řetězce Tesco - Clubcard
Lucie Laštovičková -
Věrnostní program pro firmu KAMARo se zaměřením na maloobchod
Gabriela Fusková -
Věrnostní programy u maloobchodních řetězců
Žaneta Píšová -
Analysis of the Economic Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry in the Czech Republic
Alexandra Boyarkina -
Analysis of the use of subsidies from European funds for companies providing transportation services
Kristian Pekar -
Analýza konkurence prostřednictvím finanční analýzy
Radim Janský -
Knižní trh ve Žďáře nad Sázavou: analýza konkurence malých a řetězových knihkupců
Markéta Klabíková