Srovnání knihoven jazyka JavaScript pro práci s 3D grafikou – Markéta Šťastná
Markéta Šťastná
Bachelor's thesis
Srovnání knihoven jazyka JavaScript pro práci s 3D grafikou
The comparison of JavaScript language frameworks for working with 3D graphics
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá knihovnami pro práci s trojrozměrnou grafikou, které jsou postavené na WebGL. Práce obsahuje přehled těchto knihoven a jejich porovnání na základě vybraných aspektů, mezi které patří nástroje, které knihovny poskytují, naměřené hodnoty snímkových frekvencí, licence a přístupnost zdrojových kódů, příklady užití a dokumentace, aktuálnost a vývojáři a velikost komunity. Podrobněji …moreAbstract:
This Bachelor Thesis focuses on frameworks for working with three-dimensional graphics, which are based on WebGL. The thesis contains a list of these frameworks and their comparison based on selected aspects. These aspects include tools, which are provided by the frameworks, measured values of frame rate, licenses and openness of source codes, usage examples and documentation, contemporaneousness and …moreKeywords
grafika 3D
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB7280
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2015
- Supervisor: doc. Ing. Filip Malý, Ph.D.
- Reader: Ing. Zdeněk Mlčoch
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠŤASTNÁ, Markéta. \textit{Srovnání knihoven jazyka JavaScript pro práci s 3D grafikou}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Informatics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/w7o428/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of Informatics and ManagementBachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Interaktivní 3D grafika s WebGL
Lukáš MÁČE -
Webové 3D aplikace s využitím open-source frameworku Babylon.js
Filip CHYTRA -
Portlet pro 3D vizualizaci časových řad
Petr Jelínek -
Strategická hra pro více hráčů v prostředí Internetu s klientem v HTML5
Dominik Sypula -
Content Management System s využitím HTML5
Jan Janoušek -
WebGL
Jan Pecha -
Faster WebGL Graphics
David Hrachový -
WebGL Earth
Petr Sloup
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights