Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary – Bc. Ondřej Kaňa
Bc. Ondřej Kaňa
Master's thesis
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá tématem výuky a studia slovní zásoby. Důraz je kladen na Quizlet, což je nástroj, který využívá tzv. flashcards k tomu, aby pomohl studentům učit se nová slovíčka. Cílem této práce je zjistit, zda představení tohoto nástroje studentům střední školy ovlivní způsob, jakým se učí nové slovní zásobě. A pokud ano, jestli tato změna vede k lepším výsledkům v testech. První …viacAbstract:
This master’s thesis deals with a topic of vocabulary learning. The emphasis is set on Quizlet, a tool that uses flashcards to help students learn autonomously when- and wherever they want to. The aim is to determine whether Quizlet can affect the way students learn new vocabulary. And if so, if it leads to better test results. The first section of the paper provides the reader with theoretical background …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 1. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/aj70i/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2020
- Vedúci: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KAŇA, Ondřej. \textit{Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/w9zqew/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Upper Secondary School Students' Motives and Preparation for the C1 Advanced
Daniela Paličková -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
The Popularity of Private Tutoring among Czech Secondary School Students
Eva Vahlström -
Upper Secondary School Students' Beliefs about English Language Learning
Pavlína Skalová -
Czech Secondary School Students' Preferences for and Perceptions of Indirect and Direct Corrective Feedback on Writing
Natálie Krejčířová -
L2 Vocabulary Learning in Early Infancy: A Case Study of a Czech Child Exposed to English
Tereza FOJTÍKOVÁ -
Interference of Czech in learning English vocabulary
Petra Maděřičová