Tomáš SUK

Master's thesis

Virtuální světy elektronických médií ve vztahu k fikčním světům narativní literatury

Virtual Worlds of Electronic Media in Relation to Fictional Worlds of Narrative Literature
Abstract:
Práce se zaměřuje na digitální hry z pohledu naratologie (zejména naratologie strukturní). V prvotní fázi je vymezena naratologie vůči ludologii, neboť tato nová společenskovědní disciplína se na přelomu tisíciletí (v počátcích jejího vzniku) vůči naratologii velmi vyhraňovala. Následně je revidován samotný pojem narativ a určeny jeho obligatorní vlastnosti: transformace, invariabilita a uzavřenost …more
Abstract:
The thesis focuses on digital games from the naratological point of view (structuralist narratology was applied as a starting point of the research). In original phase narratology is defined as contradictory to ludology, because this new discipline (at the turn of the century when it appeared) from the field of social sciences put itself against narratology. Subsequently, the term narrative is revised …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 3. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jiří Koten, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SUK, Tomáš. Virtuální světy elektronických médií ve vztahu k fikčním světům narativní literatury. Ústí nad Labem, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Secondary School Teacher Education / Teaching Czech language and literature for the Second Stage of Primary Schools and the Secondary School