Bc. Kateřina FALEŠNÍKOVÁ, DiS.

Master's thesis

Vnímání pozice školního speciálního pedagoga z pohledu žáků základních škol

Perception of the position of the school special educational needs teacher from the perspective of the elementary school pupils
Abstract:
Školní speciální pedagog je v současné době často diskutovaným fenoménem a jeho role ve školním poradenském pracovišti není stále samozřejmostí v každé základní škole. Vzhledem k současným cílům inkluzivního vzdělávání však nabírá na důležitosti a jeho pomoc a péče žákům se speciálními vzdělávacími potřebami může být v mnoha ohledech velmi prospěšná a žádoucí. Úvodní část práce poskytla základní vhled …more
Abstract:
The school special education teacher is currently a frequently discussed phenomenon and his role in the school counselling center is still not a standard matter in every elementary school. However, given the current goals of inclusive education, it is raising in importance and its support and care of pupils with special educational needs can be very beneficial and desirable in many aspects. The introductory …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 3. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FALEŠNÍKOVÁ, Kateřina. Vnímání pozice školního speciálního pedagoga z pohledu žáků základních škol. Ústí nad Labem, 2023. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta