Poj Nuangniyom Netsiri

Master's thesis

Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing

Aplikace zpracovaného přirozeného jazyka pro zlepšení kvalitativního výzkumu v marketingu
Abstract:
Porozumění chování spotřebitelů je nezbytné pro vyvíjení efektivních marketingových strategií. Průzkum trhu často využívá tradiční kvalitativní analýzu k odhalení motivací spotřebitelů. Malá velikost vzorků ale omezuje schopnost tvořit závěry na úrovni celé populace. Analýza velkých vzorků by však byla časově náročná. Kvalitativní průzkum je také náchylný k lidským chybám, subjektivitě, a předsudkům …more
Abstract:
Understanding consumer behavior is essential for effective marketing strategies. Market research often employs conventional qualitative analysis to uncover the motivations driving consumer purchases. However, a small sample size limits the ability to draw population-level conclusions, while analyzing large-scale data can be time-consuming. Moreover, qualitative research is prone to human error, subjectivity …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2023
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Gollam Rabby

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90831