Implementace globální marketingové strategie vzdělávací společnosti na lokální trh – Bc. Lucie Havlíčková
Bc. Lucie Havlíčková
Master's thesis
Implementace globální marketingové strategie vzdělávací společnosti na lokální trh
Implementation of a Global Marketing Strategy of Educational Company into the Local Market Place
Abstract:
Marketingová komunikace v nadnárodních vzdělávacích a poradenských společnostech má základ v jednotné globální filozofii, avšak lokálně by vždy měla být uzpůsobena kulturně-sociálnímu prostředí dané země. Nejen dokonalá znalost, ale i respekt k tradicím a hodnotám lokálního trhu a jejich skutečné přijetí, je základem pro vytvoření úspěšné komunikační strategie. Společnosti nabízející na trhu služby …moreAbstract:
Marketing communication in multinational training and consulting companies is grounded in a single, global philosophy; locally it should always be tailored to the cultural / social environment of the country. This is not only to provide sound knowledge, but also to give respect for local traditions and values and their acceptance, and this is the basis for a successful communication strategy. Many …moreKeywords
Klíčová slova Vzdělávací a poradenská společnost Spojené království Česká republika marketingová strategie marketingová komunikace marketingový mix kulturně sociální prostředí nadnárodní globální lokální kulturní dimenze interkulturní marketing Training and consulting company the United Kingdom the Czech Republic marketing strategy marketing communication marketing mix cultural social environment multinational global local cultural dimension intercultural marketing
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rho32/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
- Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAVLÍČKOVÁ, Lucie. \textit{Implementace globální marketingové strategie vzdělávací společnosti na lokální trh}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/wj3fka/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
How to attract talents and how to sustain their motivation
Rafayel Harutyunyan -
Komparace incentiv čínských veřejných a soukromých zahraničních investic a jejich hospodářsko-politické dopady v subsaharské Africe se zaměřením na Nigérii a Keňu v letech 2003-2021
František Urych -
Atraktivita firem velké čtyřky a obdobných konzultačních firem pohledem studentů a absolventů VŠ
Klára Šlingrová -
Analýza péče o spolupracovníky ve společnostech OVB Allfinanz, a.s. ČR a Partners Financial Services, a.s.
Jana Mejtová -
Analýza a návrh informačního systému pro plánování a reporting
Radek Dobrovolný -
Kulturní a sociální prostředí Spojených arabských emirátů
Eva Kindlová -
Kulturní a sociální prostředí Švýcarska
Matěj Vostruha -
Kulturní a sociální marketingové prostředí Rumunska
Hana Černá