Bc. Barbora HAMOUZOVÁ

Master's thesis

Problematika rozvoje metakognice u žáků se specifickými poruchami učení

Issues of the development of metacognition in pupils with specific learning disabilities
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na sledování úrovně metakognitivního uvědomění u žáků se specifickými poruchami učení. Cílem práce je zjistit, zda existují rozdíly v úrovni metakognice mezi žáky hlavního vzdělávacího proudu a žáky s vybranými specifickými po-ruchami učení. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Část teoretická se zabývá vybranými specifickými poruchami učení v kontextu možného …more
Abstract:
The thesis focuses on monitoring the level of metacognitive awareness in students with some specific learning disabilities. It aims to determine whether there are differences in the level of metacognition between mainstream pupils and pupils with the selected lear-ning disabilities. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoreti-cal part deals with the possible development …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HAMOUZOVÁ, Barbora. Problematika rozvoje metakognice u žáků se specifickými poruchami učení. Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Special Education / Special education (pedagogy) - counselling