Ladislav Možný

Doctoral thesis

Operationalization of the market differentiation and value proposition construct Concept and application

Operationalization of the market differentiation and value proposition construct. Concept and application
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout způsob operacionalizace tržní diferenciace a ukázat, jak tuto operacionalizaci využít. Tržní diferenciace je klíčovým prvkem firemní strategie na obchodní úrovni a úzce souvisí s výkonností dané společnosti. Současné přístupy k operacionalizaci diferenciace jsou přezkoumány a kategorizovány. Na základě těchto zjištění přístup založený na rozkladu tržní nabídky k jejím …more
Abstract:
The goal of this thesis is to propose how to operationalize market differentiation and demonstrate how to use this operationalization. Market differentiation is a key element of company strategy on the business level and is closely related to the performance of the given company. Current approaches to operationalizing differentiation are reviewed and categorized. Based on these findings, an approach …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 3. 2023
  • Supervisor: Jiří Hnilica
  • Reader: Josef Krause, Tomáš Hejsler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88688