Srovnání čtení s porozuměním sluchově postižených ve výuce s metodou bilingvální a metodou totální komunikace – Miloslava MIZEROVÁ
Miloslava MIZEROVÁ
Master's thesis
Srovnání čtení s porozuměním sluchově postižených ve výuce s metodou bilingvální a metodou totální komunikace
Comparing of reading to understanding o deaf people within learning process with the use of bilingual method and the metod of total communication
Anotácia:
Téma mé diplomové práce je Čtení s porozuměním u sluchově postižených ve výuce s metodou bilingvální a metodou totální komunikace. Cílem je zachytit problematiku čtení s porozuměním u dvou rozdílných metod a odlišných vzdělávacích programů. Diplomová práce je rozdělená na dvě části: První část popisuje historii vzdělávání sluchově postižených, charakteristiku jednotlivých vzdělávacích metod a …viacAbstract:
The theme of thesis is the reading with understanding for aurally affected childern in teaching with bilingual method and the method of a total communication. The target is against the problem of reading with understanding at two different methods and different educational programs. The thesis is dividend into two parts: First part characterizes the educational history of aurally affected, feature …viacKľúčové slová
historie vzdělávání neslyšících bilingvální metoda metoda totální komunikace znakový jazykKeywords
The theme of thesis is the reading with understanding for aurally affected childern in teaching with bilingual method and the method of a total communication. The target is against the problem of reading with understanding at two different methods and different educational programs. The thesis is dividend into two parts First part characterizes the educational history of aurally affected feature of each educational metod and problems of reading with understanding for aurally affected. Second part offer information about respondent tested sample and comparing successfulness of bilingual metod with the metod of a total communication.
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 3. 2008
Identifikátor:
http://dspace.ujep.cz/dspace/handle/123456789/2521
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 4. 2008
- Vedúci: Mgr. Keblová Alena
- Oponent: PhDr. Slavomil Fischer
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MIZEROVÁ, Miloslava. \textit{Srovnání čtení s porozuměním sluchově postižených ve výuce s metodou bilingvální a metodou totální komunikace}. Online. Diplomová práca. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/wkb8zh/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakultahttp://arl.ujep.cz/
University Jana Evangelisty Purkyně
Pedagogická fakultaMaster programme:
Department of Pedagogy
Práce na příbuzné téma
-
The Self – loathing Discourse in the Theme of Modernisation in the Chinese Literature of the 20th Century
Denisa Máchová -
The role of trainees during the Czech Presidency of the Council of the EU and the involvement of the staff of the Permanent Representation of the Czech Republic to the EU in public administration after the Presidency.
Daniel Houdek -
The European alternatives to the liberal economies after the First World War: the authoritarian and conservative economic models of Spain and Portugal and the centrally planned economy of Czechoslovakia
Matteo Serra