Language Learning Strategies and Their Training in a Primary English Class – Mgr. Marcela Kozmonová
Mgr. Marcela Kozmonová
Diplomová práce
Language Learning Strategies and Their Training in a Primary English Class
Language Learning Strategies and Their Training in a Primary English Class
Anotace:
Moje diplomová práce pojednává o strategiích učení cizímu jazyku a jejich výcviku v hodinách angličtiny na prvním stupni základní školy jak z teoretického, tak z praktického pohledu. Práce se zaměřuje na otázku, zda-li výcvik strategiím napomáhá žákům 4. třídy učit se angličtinu snadně a efektivně. Teoretická část se zabývá různými definicemi a taxonomiemi strategií, blíže se věnuje popisu jednotlivých …víceAbstract:
My diploma thesis deals with language learning strategies and their training in an English primary class. It aims at the question if strategy training helps pupils of a lower-primary class learn English easily and effectively. The theoretical part focuses on various definitions and taxonomies of language learning strategies, describes particular strategies according to the Oxford’s taxonomy and implementing …víceKeywords
Strategie učení cizímu jazyku přímé strategie nepřímé strategie paměťové strategie kognitivní strategie kompensační strategie metakognitivní strategie afektivní strategie sociální strategie výcvik strategiím žáci aktivity Language learning strategies direct strategies indirect strategies memory strategies cognitive strategies compensation strategies metacognitive strategies affective strategies social strategies strategy training learners activities
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/dtvvr/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2008
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Content and Language Integrated Learning as a Way to Increase Effectivity and Engagement In Online Lessons
Kateřina Sedláková -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková