Mgr. Marie Barešová
Master's thesis
Prezentace gramatiky dětem
Presenting Grammar to Children
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou prezentace anglické gramatiky dětem na 1. stupni ZŠ. První část diplomové práce popisuje podrobně žáky, kteří se začínají učit anglický jazyk na 1. stupni ZŠ, požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele a rozdíly mezi dvěma základními přístupy k výuce gramatiky žáků 1. stupně ZŠ. V druhé části je pozornost zaměřena na konkrétní aktivity ve výuce anglické …moreAbstract:
The diploma thesis deals with problems of presenting grammar to young language learners. The first part of the thesis describes the young language learners in more detail, requirements that are placed on the teacher´s personality and difference between covert grammar teaching and overt grammar teaching. The second one addicts to concrete activities for teaching grammar to young language learners.Keywords
Klíčová slova Žák učící se cizí jazyk osobnost učitele řízení třídy výuka gramatiky aktivity napříč kurikulem dramatické aktivity aktivity procvičující gramatiku Key words young language learners the personality of a teacher classroom management teaching grammar cross-curricular activities drama activities grammar activities
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 6. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wwifx/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2008
- Supervisor: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Interaction between mirror inversion and personality judgement of a facial image
Karel Kylián -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Znalostní a dovednostní rozdíly mezi žáky učícími se anglický jazyk od první a třetí třídy základní školy
Eva Veselá -
Hudební schopnosti a výslovnost u žáků učících se anglický jazyk na 1. stupni ZŠ
Anna Dubská -
Interferenční chyby v písemném projevu žáků učících se němčině jako druhému cizímu jazyku
Eliška Brichová -
Metody čtení a psaní v 1. třídách ZŠ se zaměřením na studijní výsledky žáků
Lucie KÖRBEROVÁ