Basové role v operách Bedřicha Smetany – Josef Kovačič
Josef Kovačič
Master's thesis
Basové role v operách Bedřicha Smetany
Bass roles in operas of Bedřich Smetana
Anotácia:
Diplomová práce se detailněji zaměřuje na basové role v operním díle významného českého skladatele Bedřicha Smetany. Cílem práce je seznámit čtenáře s těmito rolemi, nastínit jejich pěvecká i herecká interpretační úskalí a vytvořit tak jakýsi kompilát informací pro jejich zdařilé studium. První část práce se pro lepší pochopení kontextu kompoziční práce Bedřicha Smetany zabývá životem, dílem a dobou …viacAbstract:
The diploma thesis focuses in more detail on the bass roles in the opera work written by an important Czech composer, Bedřich Smetana. The aim of the paper is to familiarise the reader with the roles in question, to outline their singing and acting difficulties within their interpretation, and to create a kind of information compilation for their successful study. The first part of the thesis concentrates …viacKľúčové slová
operaKľúčové slová
česká operaKľúčové slová
libretoKľúčové slová
19. stoletíKľúčové slová
operní role
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14521
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 9. 2020
- Vedúci: Martin BÁRTA
- Oponent: Pavel HORÁČEK
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 11. 2020 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMaster programme / odbor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Česká opera začátku 21. století
Noemi Savková -
Dva české pokusy o verismus: opera Stoja Josefa R. Rozkošného a opera Máti Míla Karla Bendla
Kristýna PILAŘOVÁ -
Glyndebourne: the workings of an opera festival
Barbora Schejbalová -
Dvořákova opera Jakobín na plzeňském jevišti
Kateřina PFLEGEROVÁ -
Jaroslav Křička a jeho opera Hipolyta. K analýze operní prvotiny z doby pražské premiéry Její pastorkyně
Blanka Bartoňová -
Japonské tisky ukijo-e a jejich role v dílech malířů v Paříži 2. poloviny 19. století
Lucie Bzirská -
Performování role vlastence v 19. století z pohledu komparativní analýzy egodokumentů
Jarmila Seidenglanzová -
Role dechové hudby v českém nacionálním hnutí v druhé polovině 19. století na příkladu Kolína
Radek Šedina