Bc. Zuzana Diváková

Master's thesis

Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí

Analysis of Preschool Teachers´ Opinions on the Education of Children from Socially Disadvantaged Backgrounds
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou názoru učitelek v mateřské škole k tématu edukace sociálně znevýhodněných předškolních dětí na základě prostředí. Cílem teoretické části je popsat podporu těchto dětí dle dokumentu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Zde je snahou snížit nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání. Také je prosazován rovný přístup ve vzdělávání. V rámci teorie je také …more
Abstract:
The thesis deals with the analysis of teacher's opinions in maternity school on the topic of education of socially disadvantaged preschool children. The aim of theoretical part is to describe the support of these children according to the document Strategy of the Czech Republic's Education Policy 2030+. There is an effort to reduce inequalities in access to quality education. Equal access in education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Diváková, Zuzana. Analýza názorů učitelek v MŠ na edukaci dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zlín, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe