Valuation of a Company in the Online Shopping Industry – Yiru Wang
Yiru Wang
Diplomová práce
Valuation of a Company in the Online Shopping Industry
Valuation of a Company in the Online Shopping Industry
Anotace:
The aim of this thesis is to analyze the financial statements of a selected company from 2014 to 2019. A two-stage DCF approach and a Monte Carlo model are then used to investigate and construct a probability distribution for the valuation of the selected company.Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the financial statements of a selected company from 2014 to 2019. A two-stage DCF approach and a Monte Carlo model are then used to investigate and construct a probability distribution for the valuation of the selected company.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/143425
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2021
- Vedoucí: Petr Gurný
- Oponent: Miroslav Čulík
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Ekonomická fakultaMagisterský studijní program:
Finance
Práce na příbuzné téma
-
Estimation of the Market Value Probability Distribution of a Company in the Apparel Industry
Yulu Han -
The Influence of a Used Discount Rate on a Valuation of an Investment Project
Anastasia Botsman -
Valuation of intellectual capital
Matěj Pára -
Time-optimized capital market financing and capital structure decisions of companies
Jan Vogt -
Analysis of the Readiness of Indian Industry to Implement the Principles of Industry 4.0
Rupam Pradhan Pradhan -
Digital B2B Platform Models in the German Recycling Industry Enabling a shared understanding and a strategic perspective of characteristics and success factors by a mixed-methods approach of the secondary metals industry in Germany
Matthias Spanic -
Implementations of Industry 4.0 in the German automotive industry
Felix Alexander Knigge -
The fundamental analysis of the Software industry: current trends and future expectations
Rania Yousry Salah Saadeldin