David Válek

Bachelor's thesis

Rétorika marketingové komunikace

Rhetoric of Marketing Communication
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postavením rétoriky v podobě nástroje marketingové komunikace. Práce se v teoretické části zaměří na historii rétoriky v antických dobách, poté přiblíží užití této vědní disciplíny napříč feudální historií naší společnosti a v neposlední řadě přiblíží aplikaci v moderní společnosti a rétorice dnešní doby jako celku. Jakým způsobem je v politickém a obchodním marketingu užívána …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the position of rhetoric in the field of marketing communication tools. The theoretical part of the thesis focuses on the history of rhetoric in ancient times. How rhetoric is used as a stimulus tool in political and business marketing. The thesis describes the positive and dangerous aspects of rhetoric and mentions the so-called prohibited rhetoric. It deals with the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní