Srovnání aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou – Bc. Veronika Zelinko Vardanová
Bc. Veronika Zelinko Vardanová
Master's thesis
Srovnání aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou
Comparison of the pupils' active movement in classes with Dalton plan elements and regular classes at public elementary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá srovnáním aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou. Teoretická část práce pojednává o alternativní vyučovací metodě daltonském plánu, jeho realizaci v České republice a podrobně charakterizuje výuku s prvky daltonského plánu na ZŠ a MŠ Brno, Husova 17. Dále se diplomová práce zabývá fyziologickou potřebou pohybu u dětí školního …moreAbstract:
The thesis focuses on comparison of the active movement of the pupils in the lessons with the elements of the Dalton Plan, with the classic education lessons. The theoretical part of the thesis deals with an alternative method of the education called the Dalton Plan, its realization in the Czech Republic and it describes in details an education with the elements of the Dalton Plan at ZŠ a MŠ Brno, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gltp3/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZELINKO VARDANOVÁ, Veronika. \textit{Srovnání aktivního pohybu žáků ve výuce s prvky daltonského plánu a v hodinách s klasickou výukou}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Sports Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/wtejik/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesMaster programme / field:
Physical Education and Sport / Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education
Theses on a related topic
-
GERMANY'S DEVELOPMENT COOPERATION WITH AFRICA Projects in Development Cooperation with the Example of the Vocational Education and Training Project (BINA) between the Beruflichen Fortbildungszentren der Bayerischen Wirtschaft gGmbH (bfz) and the Don Bosco Youth Network West Africa in Ghana
Anna REINHARDT -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková -
Teacher Roles in the Context of Dalton Plan
Michaela Zímová -
Výuka řemesel - projektová výuka základních řemeslných dovedností za použití metod daltonského plánu.
Stanislav Cibulka -
Daltonský plán ve vzdělávání žáků
Marek Spáčal -
Srovnání efektivity vyučovacích metod ve výuce anglického jazyka v klasické škole a ve škole s prvky daltonského plánu
Zuzana Krejčová -
Bezpečný pohyb žáků základních škol ve městě Brně
Radek Durna -
Aplicación de algunos elementos del plan Dalton en la enseñanza de ELE
Valerie Šebková